Świadczeniobiorcy zgłaszającemu się z bólem świadczenia gwarantowane są udzielane w dniu zgłoszenia. Świadczeniodawca ma obowiązek zapewnić rejestrację świadczeniobiorców na podstawie zgłoszenia, w szczególności osobistego, telefonicznego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w dniach i godzinach pracy rejestracji. Odmowa wpisu pacjenta i wyznaczenia terminu, gdyż „nie ma miejsc” czy "wyczerpano kontrakt" jest działaniem niezgodnym z obowiązującymi przepisami. Świadczeniodawca ma obowiązek wskazania kolejnego wolnego terminu na liście oczekujących, lista nie może być zamknięta.
Może Pani rozważyć złożenie skargi pisemnej na świadczeniodawcę.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2005r. w sprawie kryteriów, jakimi powinni kierować się świadczeniodawcy, umieszczając świadczeniobiorców na listach oczekujących na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej